Ez egy 7,6 kilométeres, 2x2 sávos, 90 km/h tervezési sebességű autóút szakasz, amely szinte végig csomóponti és alagúti részekből áll. A Megyeri hídfőnél egy csomópont épül, amely egy 640 méter hosszú, a Barát-patakot, a 11-es utat, a szentendrei HÉV vonalát és az Ország utat keresztező völgyhídhoz csatlakozik. Alighogy a völgyhíd véget ér, a 2x2 sávos pálya eltűnik a domboldalban és egy kétjáratú alagútban folytatódik, amelynek hossza 2020 méter. Itt a felszín zavarása nélkül, bányászati módszerekkel készül az autópálya, kivéve természetesen a portálok környékét – mondta az irodavezető. Az alagút vége az ürömi tetőn van, ahol egy 10-12 méter mély bevágásban létesül egy csomópont, amely az M0 és a Budakalász-Üröm összekötő útnak a kapcsolatát biztosítja. A csomópont után a pálya ismét egy alagútban folytatódik mintegy 3300 méteren Üröm és Pilisborosjenő közigazgatási területe alatt, a vége pedig a pilisborosjenői rekultivált hulladéklerakó területén található, itt lesz az alagút szája. A 2x2 sáv itt kapcsolódik majd a 10-es úti szakaszhoz. A hosszabb távú fejlesztési koncepció része az M10-es autópálya, amelyből egy 4 kilométeres szakaszt az M0 északi szektorral együtt megépítenek, hogy megfelelő módon csatlakozzon a körgyűrű  a 10-es úthoz. A fórum folytatásában az M0 északi szektorának megépítését követően a pilisi medencében várható forgalom-átrendeződésről adott tájékoztatást Takács Miklós, a FŐMTERV közlekedéstervezési igazgatója. Elmondta, az úthálózat egyes elemeinek megépítése a forgalomban komoly átrendeződésekhez vezethet. A szakemberek tehát vizsgálják azt is, hogy milyen hatása van a forgalomra, ha az egyes útszakaszok külön-külön, akár évek, évtizedek múlva épülnek meg. A tájékoztatóból kiderült, hogy a távlati elképzelések között szerepel az M10 autópálya, az M0 nyugati szektor, egy zsámbéki medencei autóút és az aquincumi Duna-híd, azonban a források szűkössége miatt nem valószínű, hogy a következő 15 évben ezek megépítésére sor kerül. Gromon István, Pilisvörösvár polgármestere a környék valamennyi polgármesterét meghívta a fórumra, hogy az útfejlesztésekkel kapcsolatos véleményüket, aggodalmaikat kifejtsék a tervezők és a nyilvánosság előtt. A polgármester elmondta, a fórumot újabb egyeztetések követik majd. A települések vezetői az útépítésekkel kapcsolatos közös álláspont kialakítását követően fogalmazzák meg és képviselik majd az érintett falvak, városok érdekeit.