Elmondta először főként a fiatalabb generációból szeretnék kiválasztani az előadókat, hogy a fiatalságot, akár az általános iskolás gyerekeket megragadják, és megmutassák nekik, hogy mi mindent lehet tenni már egész fiatalon is. A későbbiekben persze az idősebbek is előadnak majd, bárki szóba jöhet, akinek valami érdekes témája van - mondta Polgár Balázs, aki február végén megtartott előadásán olyan izgalmas projekteket mutatott be, amelyeket középiskolásként csapatban építettek különféle műszaki tanulmányi versenyekre. Előadása első felében a győri Audi gyár által meghirdetett „Audi Kreaktivity” versenyre épített autóit mutatta be. Diákként, gépész- és elektrotechnikushallgató társaival indult az autókonstruktőri és dizájn versenyen. Az ifjú tervezőknek olyan kisautót kellett tervezniük és legyártaniuk, amely a leggyorsabban volt képes önerőből megtenni a kiírt 15 méteres távolságot. Szigorú műszaki feltételek betartása mellett küllemében hasonlítani kellett egy Audi modellre. Autójukkal hatodik helyezést értek el a megmérettetésen.   Polgár Balázs beszámolójából a jelenlévők megismerték a diákversenyek hangulatát, a felkészülés fázisait, a tervezést, a kivitelezést.  A versenyműveket kézbe is vehették, amelyek nagy része a ház körül előforduló anyagokból készült. Ezeket az egyszerű, hétköznapi alapanyagokat a bonyolultabb versenyeken is kreatívan alkalmazták. Világítással is rendelkező mini versenyautójuk innovációs díjat kapott.   Az Alkalmazott Mérnöki Tudományok Versenyén, más néven a „Magyarok a Marson” programon is indult a Boronkay György Műszaki Középiskola képviselőjeként társaival.  A kerettörténetet egy Mars expedíció adja, amelynek küldetéseit kell évről évre megvalósítani összetett és hosszú csapatmunkával. Az bemutatott két pályamunkát a jelenlévők is kipróbálhatták.  Az egyik, egy rovarszerű robot, mely képes a zord marsi körülmények között minimális emberi beavatkozással navigálni, míg a másik, egy kisméretű, a Mars City utcáin autonóm módon mozgó kétkerekű robot. Az előadás mottója akár „A mindent a szemnek, mindent a kéznek!” is lehetett volna, hiszen az érdeklődők a bemutatott szerkezeteket, autókat, robotokat kézbe vehették, kipróbálhatták. Így az előadás végére családi játszótérré alakult a könyvtár galéria.