Közélet
2018 Feb 28 17:35
Megkönnyíti az ingázók életét a Mahart?
Visegrád-Tahitótfalu-Budapest útvonalon gyorshajójáratok indítását tervezi a Mahart Passnave Kft. A járművek Visegrádról indulnak, majd a Tahitótfalu-Váci révnél lévő kikötő érintésével, a Batthyány tér és a Vigadó lesz a célállomásuk. A tervek szerint 2018 őszén, vagy 2019 tavaszán indul a szolgáltatás. A reggel és délután induló 3-3 járattal elsősorban a fővárosban dolgozó felnőttek és az iskolába járó diákok utazását kívánja gyorsítani a Mahart Passnave, ugyanis a reggeli csúcsforgalomban a busz olykor másfél-két órás menet idejével szemben, a hajók várhatóan 40-50 perc alatt érnek a végállomásra.
Hamarosan egy internetes kérdőívet tesznek közzé az önkormányzatok, amely alapján eldöntik, hogy mikor és mekkora hajók induljanak. Fontos, hogy minél több válasz érkezzen a jó menetrend kialakítása érdekében. A kérdőívek elérhetőségét mi is közzé tesszük.
Hozzászólás { 13 }
Komment írása
Kövessen minket!
Támogatók:
Sajtos Sándor polgármester a videóban részletesen beszél róla.
Nagyon jó lenne a hajó, mert az nem kerül dugóba, s a baleset miatt sem kell vesztegelnie menet közben!
Tudomásunk szerint a szigeti buszjárat indításáról már többször tárgyaltak a SZÖT-üléseken a polgármesterek. A hajójárat - remélhetőleg - motiválná még jobban a járat létrehozását.
Ezek az okok (alacsony vízállás, kikötési problémák a szárnyak merülése miatt, keskeny a hajózható ág a szárnyashajónak, túl gyorsan megy a hajó (60 km/h), stb...) nem változtak meg az évek alatt, ezért ez csak egy a sok halott ötlet közül. De legalább beszélünk a hajózásról! :)
További érdekesség, hogy jelen pillanatban összesen 3 működő szárnyashajója van a Mahartnak. Vajon hogyan látná el ezt a feladatot napi szinten úgy, hogy közben még Bp. - Esztergom járat is van....
A működő hajók közül pl. Vöcsök II. belülről már teljes felújításra szorul. BÍBIC-eken ablakokat kellene cserélni, mert kilátni nem lehet, ezen kívül még a jegy árakat is jelentősen csökkenteni kellene, hogy igénybe vegyék az utasok.
2018-ban egy Budapest - Visegrád felnőtt jegy ára 4.300.- forint... Ráadásul a hajószezon mindössze 5 hónap...
Ha már valamit szeretnének tenni a dunai hajózásért, akkor inkább vigyék vissza (vagy párhuzamosan üzemeltessék úgy, mint 2016-ig) a kirándulóhajót a Nagy ágba, illetve a szárnyashajók indulási idejét is visszaállíthatnák az eredeti állapotra.
És még sorolhatnám, hogy mit tehetnének... :)
És melyik lenne az az öt hajózási hónap? Vagy az úszó szállodák nem hajók? Jelen pillanatban is egy csomó hajó van úton a térségben...
Az 5 hónap a magyar szárnyashajó-szezonra értendő: májustól-szeptemberig...
3 működő hajó a jelenlegi választék... Fogalma sincs a cikk írójának a magyar szárnyashajózás helyzetéről... Öregedő, leharcolt hajókkal mit szeretnének???
Még egy kis matematika...
- BÍBIC - 54 személyes
- Vöcsök - 76
- SÓLYOM - 112
Nem lesz ebből tömeges utaztatás... De én azért drukkolok, hogy menjenek a hajók... Különben mit fotóznék, videóznék??? :)
Végig szenvedtem a videót..., de a nyökögő-nyekegő emberektől, idegesítő hangú narrátoroktól, akik mindent felolvasnak anélkül, hogy értenék az egészet...bocsánat, de hülyét kapok... :)
Polgármester úr se sokat utazott még szárnyashajón úgy látom, Spányik úr meg olyan dolgokról beszél, amelyek a valóságban nem léteznek...
Tényleg vicces (elég rossz vicc...), hogy olyan dolgokról beszélnek, amelyek soha a büdös életben nem következnek be, kivétel akkor, ha a MAHART lecseréli a szárnyashajóit, és főleg még képez hozzá értő személyzetet is.
A videóban felsorolt hajók (szegény kislány nem tudja), egy mesebeli hajózási társaságban léteznek csupán...
3 db működő szárnyashajó, ez a jelenlegi, azaz a tavalyi flotta... Burokban éltek, mondta Takács Laci, de igaza volt...
A P+R parkolókat meg hagyjuk ebben az országban, mert itt fizető parkoló az van bőven, de P+R parkolók is csak a mesékben vannak...valószínű, hogy a P+R jelentését sem ismeri egyetlen magyar város vezetése sem...
Utóiratként most is azt írom: én örülnék a legjobban, ha ez a szárnyashajós projekt létrejönne, mert többet tudnék fotózni és videózni... De ismerve a viszonyokat, erre nem sok esélyt látok...
Köszönjük, hogy véleményét megosztotta velünk. A Danubia tv szerkesztői nem hajózási szakemberek, mi arról tudunk csak tájékoztatni, amiről minket is tájékoztatnak. Azt azért engedje meg, hogy a Mahart Passnave igazgatója által tett kijelentéseket ne vonjuk kétségbe. Minden jó dolog úgy kezdődött, hogy valaki megálmodta, majd véghezvitte. Az idő minden Ön által felvetett kérdésre megadja majd a választ. Mint a riportban is elhangzik, nem is kell erre sokat várnunk, legfeljebb 1 évet.
Üdvözlettel:
Tóth Csilla főszerkesztő